Nuoriso

LASTEN SUUNNISTUSKOULU 6.6. – 25.7.2024

Siilin Rasti järjestää suunnistuksen alkeisiin keskittyvän suunnistuskoulun lapsille ja nuorille, jotka haluavat oppia liikkumaan luonnossa kartan avulla ja tutustua suunnistuksen saloihin. Suunnistuskoulu on avoin kaikille 6-14 -vuotiaille suunnistuksesta kiinnostuneille. Nuorimmilla lapsilla on hyvä olla aikuinen mukana suunnistuskoulun ajan. Ennakkotaitoja tai suunnistuskokemusta ei tarvita, mutta myös aiemmin mukana olleet ovat tervetulleita.

Kesän 2024 lasten suunnistuskoulu alkaa torstaina 6.6 klo 18 LatuRastilla (Huvikummuntie 45, Siilinjärvi). Ensimmäisellä kerralla tutustutaan sisätiloissa karttamerkkeihin, jonka jälkeen mennään pihalle ottamaan tuntumaa suunnistuksen alkeisiin.

Suunnistuskoulu kokoontuu noin tunnin kerrallaan vaihtuvassa paikassa, josta tiedotetaan suunnistuskoulun whatsapp-ryhmässä. Suunnistuskouluun pukeudutaan sään mukaan, koska tarkoitus on harjoitella maastossa myös sateen sattuessa. Kumisaappaat ovat parhaat jalkineet, koska emme välttele metsässä liikkuessa kosteitakaan paikkoja.

Suunnistuskoulun hinta kaudesta 50 euroa / lapsi. Maksuun sisältyy myös seuran jäsenyys.

Suunnistuskoulun vetäjänä on Siilin Rastin oma nuori suunnistaja Minttu Lehtonen.

Ilmoittautuminen ja tiedustelut: lehtonen.mi12@gmail.com

Ilmoitathan suunnistuskoululaisen nimen ja iän sekä vanhemman yhteystiedot whatsapp -ryhmää varten.

Mukaan mahtuu 20 ensimmäiseksi ilmoittautunutta lasta.

Osallistujia ei ole vakuutettu seuran puolesta.