Puheenjohtajan tiedote jäsenille

22.4.2023

Uusi suunnistuskausi 2023 pyörähti käyntiin valitettavan surullisissa tunnelmissa, koska kaksi pitkäaikaista suunnistuskaveriamme Heikki Laininen ja Jarmo Junnila menehtyivät yllättäen alkuvuoden aikana. Seurayhteisömme ottaa syvästi osaa omaisten suruun.

Tämän kauden suurimmat uudistukset seuratoiminnassa ovat jäsenrekisterin ja -laskutuksen siirtyminen SuomiSportiin sekä uudet nettisivut, jotka julkaistiin vuoden vaihteessa. Käypä tutustumassa uuteen ilmeeseen sivustolla!

Siilin Rastin johtokunnasta jäi pois Raisa Lehtonen. Kiitos Raisalle nuorten eteen tekemästäsi arvokkaasta työstä! Seuran puheenjohtajana jatkaa Antti Saari, sihteeriksi valittiin Sirpa Lintunen, varapuheenjohtajana jatkaa Erkki Saarijärvi, kuntosuunnistusjaoston vetäjänä on Kimmo Leivo sekä kartta- ja kilpailujaoston vetäjänä Jyri Mäkäläinen. Seuran rahakirstun vartijana jatkaa Eve Martinmäki ja Timo Tolonen vastaa seuran viestinnästä. Hallitukseen kuuluu myös Marko Mustonen ja uudeksi jäseneksi valittu Outi-Maria Siponen. Tervetuloa Outi-Maria seuran johtoryhmään!

Seuratoiminnan painopiste on laadukkaan harrastustoiminnan mahdollistaminen Siilinjärven lapsille ja aikuisille. Alueen seurojen kanssa vahvistetaan yhteistyötä etenkin kilpailevien nuorten harjoitusten järjestämisessä KuoSun ja Itä-Suomen Junionin kanssa.

Tärkeää tiedotettavaa jäsenistölle

1.      Jäsenmaksut erääntyvät huhtikuussa. Jäsenyyttä varten täytyy luoda SuomiSport-tunnukset ja liittyä jäseneksi erillisellä linkillä. Seuran nettisivuilla on helpot ohjeet tilin perustamiseksi ja jäsenmaksun suorittamiseksi (https://siilinrasti.sporttisaitti.com/seura-info/jasenyys/) Aikuisten jäsenmaksu on 30 € sekä lasten (yli 6-v ja alle 18-v) 10 €. Jäsenmaksun maksetaan SuomiSportista tulevalla laskulla.

Jäsenmaksun etuina on mukavan seurayhteisön lisäksi mm. alennettu hinta kuntorasteilla ja maksuton osallistumisoikeus seuran väreissä kauden suurviesteihin.

2.      Ratamestareita tarvitaan taas kuntorasteille. Kimmo järjestelee varauksia. PurplePen-ohjelman käyttöön järjestetään tarvittaessa koulutusta. Muistathan, että ratamestareille kuntorastit ovat ilmaiset.

3.      Omatoimirastit järjestetään kuukausittain vaihtuvin rastein eri puolilla Siilinjärveä. Ilmoittautumiset ja karttatilaukset tapahtuvat aina Rastilipussa. Pieni määrä karttoja tulostetaan myytäväksi keskiviikkorasteilla.

4.      SiiRan WhatsApp -treenirinkiin kannattaa ilmoittautua tai ilmiantaa uusia jäseniä (0414367559/Kimmo tai 0442909682/Timo). Kanavaa käytetään myös seuran asioista tiedottamiseen.

5.      Kansalliset kisat Lukkarilassa järjestetään lauantaina 10.6.2023. Kisakeskus rakennetaan Lukkarilan kyläyhdistyksen Hirvimajan pihapiiriin. Talkoolaiset ovat tervetulleita mukaan kisajärjestelyihin.

6.      Seura maksaa kisamaksut täysimääräisesti lapsille ja nuorille. Talouden sopeuttamiseksi lisääntyneiden kulujen takia luovuimme aikuisten kisamksujen tukemisesta. Osallistumiset viesteihin, alueen am-kisoihin ja SM-kilpailuihin seura kustantaa edelleen täysimääräisesti.

Aurinkoista suunnistuskautta kaikille Siilin Rastin jäsenille!

Johtokunnan puolesta,

Antti (0442773992)