Ohje kilpailuihin ilmoittautumiseen

Siilin Rastin ilmoittautumisohje kilpailuihin

Suomen Suunnistusliitolla on käytössään IRMA-tietojärjestelmä, jolla hallinnoidaan mm kilpailulisenssejä, haetaan am- ja kansallisia kilpailuja ja ilmoittaudutaan kilpailuihin. IRMA-tietojärjestelmän ohjeet löydät Suomen Suunnistusliiton verkkosivuilta. Sitä kautta voit myös kirjautua järjestelmään. Linkki IRMA:an löytyy myös seuran sivuilta.

Kirjautuessasi tarvitset lisenssinumerosi ja ensimmäisellä kerralla salasana on henkilötunnuksesi neljä viimeistä merkkiä. Jos et onnistu, katso lisätiedot liiton verkkosivuilta. Vaihda salasana haluamaksesi.

Käyttäjän toimenpiteitä uuden tietojärjestelmän aktivoimiseksi käyttöön:
- Kirjaudu IRMA:an ja tarkista siellä omat tietosi. Korjaa virheelliset tiedot ja lisää esimerkiksi sähköpostiosoite halutessasi.
- Jos aiot kilpailla kansallisissa kilpailuissa (tänä vuonna), lunasta kilpailulisenssi. Jos et ole lunastanut lisenssiä, et voi ilmoittautua niihin kilpailuihin, joissa vaaditaan lisenssi. HUOM. AM-kisoissa EI lisenssiä vaadita.

Lasten suunnistuskoulun osalta suunnistuskoulun järjestäjä hoitaa lisenssien lunastuksen kootusti ja seura hoitaa maksukäytännön. Lisenssi lunastetaan kauden ajaksi Suomisport-palvelussa, josta on erillinen ohje Suunnistusliiton sivuilla ja kotisivujemme uutispalstalla.

Kilpailuihin ilmoittautuminen

- Seura maksaa toistaiseksi kaikkien seuratoimintaan aktiivisesti osallistuvien jäsentensä osanottomaksut SM- ja AM-kilpailuihin sekä viesteihin. Muut kansalliset kilpailut ja rastiviikot ovat seuran jäsenille omakustanteisia.

Mikäli on pois kilpailusta mistä syystä tahansa, on kilpailija velvollinen palauttamaan ilmoittautumismaksun seuran tilille ilman eri huomautusta. Maksamisen edellytyksenä on, että henkilö on maksanut tämän vuoden jäsenmaksun ja että hän osallistuu riittävästi seuran toimintaan.

Aktiiviseksi seuratoiminnaksi katsotaan mm.
- Kuntorasteilla ratamestarina toimiminen
- Muu talkootyö seuran eteen (esim. seuran järjestämät kansalliset kilpailut, lasten ja nuorten suunnistuskoulu, aikuisten suunnistuskoulu, rastikummina toimiminen, ylimääräisten harjoitusten järjestäminen)

Muissa tapauksissa henkilö voi ilmoittautua kilpailuihin seuran jäsenenä, mutta maksaa itse osanottomaksut. Talkootyön riittävyyden jokainen kilpailuihin ilmoittautunut katsoo omalta kohdaltaan oman tunnon mukaan.

Seuran jäsenmaksu erääntyy 30.4. Tarvittaessa seura velottaa henkilöltä jälkikäteen osanottomaksuja. Ennen 30.4 ilmoittautumisten maksuedellytyksenä on, että ko. kauden jäsenmaksu on maksettu.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠- Ilmoittautumiset kilpailuihin tehdään IRMA:an kirjautuneena. 16-sarjaan ja sitä vanhempiin kuuluville SiiRa:n kilpailijoille on annettu myös mahdollisuus ilmoittaa kilpailuihin muita seuran jäseniä.
- Jos kilpailuihin ilmoittautumisessa ilmenee ongelmia, ota yhteys kilpailuilmoittajaan Eveen, eve.martinmaki(a)gmail.com, puh. 040 733 9297. Eve hoitaa osanottomaksujen maksamisen kolmen vuorokauden kuluessa ilmoittautumisportaan päättymisestä ja pystyy myös auttamaan ongelmatilanteissa.

Jos sinulla ei ole ollut aiemmin kilpailulisenssiä ja haluat osallistua kilpailuihin, rekisteröi itsesi IRMA:an ja toimi ohjeiden mukaisesti. IRMAan voi myös rekisteröityä, vaikka olisit aikonut kilpailla ainoastaan kuntosuunnistuksissa. Tällöin tuloslaskentaohjelmat päivittävät tietosi automaattisesti EMIT-numerosi mukaan järjestäjien tietoon.

Siilin Rastin johtokunta